top of page

Készülödés - felkészülés


Maximalista révén számomra az, hogy ne készüljek valamire szinte elképzelhetetlen. De nem mindegy, hogy kellemes, izgalmas készülődésről van-e szó vagy az idegösszeroppanás szélén lévő eszeveszett kapkodásról. Talán mondanom sem kell, hogy az előbb az ideális megközelítése a dolognak. :)


A hivatalos és szükséges intéznivalók mellett fontos, hogy lelkileg is felkészüljön az ember az előtte álló kalandra. Konkrétan arra gondolok, hogy miközben a sok intéznivaló, beszereznivaló mellett szinte észrevétlenül eltelik az idő az indulásig, ideális esetben időt kell szakítani arra is, hogy az ember rákészüljön az előtte álló kihívásokra. Na nem olyasmit kell elképzelni, hogy különböző forgatókönyveket kell gyártani, hogy majd mi fog történni odakint, hanem inkább arra, hogy érdemes utána olvasni a településnek ahol élni fogsz, az ország történelméről, szokásairól, hagyományairól is hasznos tájékozódni. Az, hogy a szervezetet már indulás előtt minél jobban megismerd, szerintem természetes kell, hogy legyen. :) Én személy szerint az alábbi dolgokkal készülök:

ír rádió hallgatása már kb. fél éve (az akcentus megszokásához tökéletes)


​​ír hírek olvasása hónapok óta (jó képben lenni az aktuális témákkal, amik foglalkoztatják a nemzetet)

ír sorozatok nézése (Mrs Brown's Boys!)


ír zene hallgatása (mivel nagy celtic punk rajongó vagyok, ez nem is esik nehezemre)

tájékozódás az országról, szokásokról, hagyományokról, különlegességekről


ír furulya gyakorlása

sokat olvasok Dublinról, írtam egy listát, hogy miket akarok a városban megnézni

Bucket list írása

feltérképeztem a számomra fontos üzletek elérhetőségét a városban (pl. hobbibolt)

google maps-en keresztül megnéztem a környéket (van egy magyar étterem az utcában ahol lakni fogok!)

a Duolingo alkalmazás segítségével próbálok 1-2 ír szót elsajátítani

már nézegetem a ticketmasteren, hogy milyen koncertek lesznek a városban

az ír irodalom alapműveiből is szemezgetek, már elolvastam 1-2 rövidebbet (James Joyce - The Dubliners)

a FOE-től kaptunk egy listát, amit korábbi önkéntesek írtak, hogy milyen éttermek, szórakozóhelyek vannak a városban, és különösen a környéken amiket érdemes kipróbálni, úgyhogy abból is kigyűjtöttem néhányat



a kapott pre-departure tájékoztató alapján kijegyzeteltem a legfontosabb információkat amiket a Filofax pénztárcámban mindig magamnál fogok hordani (pl. a lakcím, az iroda száma és olyan fontos infók mint pl. hogy a szárítógépet nem szabad 70 percnél tovább járatni, mert különben nem fog leállni)

ötletelek, hogy milyen programokat szeretnék majd megvalósítani a FOE keretein belül


gyakorolom a magyar specialitások elkészítését



​​Egyszóval én azt javaslom mindenkinek, hogy már mielőtt kint vagy, érdemes amennyire lehet belekóstolni az ottani életbe, hiszen így könnyebb lesz beilleszkedni. Plusz, ha van egy előzetes elképzelésed, hogy mit szeretnél csinálni, hogy akarsz kint élni, akkor az esetleges hirtelen jött szabadidőt vagy rosszabb pillanatokat is könnyebb lesz kitölteni, jobbá tenni. :)



Recent Posts
bottom of page