top of page

Az elmúlt hónap történései


Mivel már néhány hete nem írtam új bejegyzést, ezért most egy kis összefoglalóval jelentkezem az elmúlt hónap történéseiről. Egyébként szinte hihetetlen, hogy már november közepe van, mindjárt itt az ünnepek, új év, stb.

Az elmúlt hetek elég eseménydúsan teltek, és még az internettel is problémák voltak, ami nem kifejezetten segített a blog frissen tartásában.


Október második fele nagyjából főként a Halloween partyra való készüléssel telt, a mi (önkéntesek) feladatunk volt dekorációkat készíteni és feldíszíteni a termet, hogy a party-ra minden tökéletes "spooky" hangulatot árasszon. A különböző dekorációkat főként Zhenia és én készítettük el. nem csak a termet, de az üzletet is próbáltuk egy kicsit Halloween-i hangulatba hozni. Én az üzletbe készítettem egy sütőtököt papírból, amit az ablakba tettem száraz levelekkel körbevéve, valamint papírból néhány apróbb pókot is csináltam, hogy még tökéletesebb legyen a hatás, valamint az ablakot pókhálóval és pókokkal dekoráltam ki, Zhenia pedig egy Halloween-koszorút rakott össze. Az elkészült dekorációról sajnos nem csináltam képeket.

A party jó hangulatban telt, néhányan még be is öltöztek. Volt mindenféle finomság, nem csak a szokásos kekszek. Voltak szendvicsek, quiche, sült virsli, saláták, stb.


Közvetlenül a Halloween party utáni napon volt az induction day az iskolásoknak, ez része az intergenerációs programnak itt a FOE-nél, és ahogy már korábban is említettem, mivel már van tapasztalatom ezen a területen, ezért együtt dolgozunk rajta Fionával. Az induction (bevezető) alkalommal Fiona és én is tartottunk egy-egy prezentációt a diákoknak, ami jól sikerült. A November első hetében új bútorokat kaptunk, szóval a következő hét nagyjából azzal telt, hogy próbáltuk az irodát élhetővé tenni a nagy felfordulás után, plusz ezidőtájt nagyjából minden szombaton dolgoznunk kellett az üzletben is, mert nem volt elég önkéntes, szóval unatkozni nem sok időnk volt, arról nem is beszélve, hogy a Október közepén a Salesforce céggel együtt dolgozva elindítottunk egy új klubot, ami csütörtökönként volt megtartva, és alapvetően arról szólt, hogy az érdeklődőknek segítettek a szakemberek megoldani a problémáikat, amik okostelefon, tablet vagy laptop használat közben merültek fel. Ez összesen 6 hétig tartott, két hete volt az utolsó alkalom. Az egyik alkalommal egy magyar lánnyal is találkoztam, ő is a SalesForce-nál dolgozik, és aznap ő volt az egyik segítő a cégtől.


Novemberben elég sok esemény volt, a második héten, egész pontosan 12-én egy nemzetközi "delegáció" érkezett hozzánk a többi európai Friends of the Elderly szervezetektől, így pl. Lengyelországból, Spanyolországból, Németországból, Franciaországból és Romániából. Kb. 12 ember. Csütörtökön és pénteken egész nap megbeszéléseket tartottak, és persze közben vendégül is kellett látnunk őket, úgyhogy ez a két nap nagyjából arról szólt, hogy főztünk, ételeket készítettünk elő, néhányszor átrendeztük a termet, mosogattunk és persze szórakozásra is jutott idő. Csütörtökön este egy Ceili estét tartottunk, a ceili ír szó, és nagyjából ünneplésként lehet lefordítani. Az esten részt vett néhány idős tagunk is, valamint kb. 15-20 önkéntes is. Az este remek hangulatban telt, ettünk, ittunk, beszélgettünk, volt zene és tánc is. Jim, aki a testület elnöke, és ő az egyetlen aki még személyesen is találkozott a szervezet alapítójával Armand Marquiset-el, beszédében még minket, EVS önkénteseket is külön kiemelt és bemutatott, ami nagyon kedves gesztus volt tőle. A múlt héten pedig a szokásos tennivalókon kívül tűzvédelmi oktatás volt, ami egyébként számomra egy nagyon pozitív élmény volt. Kb. 3 órán keresztül tartott, viszont mindent részletesen átvettünk, a végén még tesztet is írtunk, sőt a tűzoltó készülékeket is kipróbáltuk. :) Az oktató is nagyon szimpatikus volt.


Csütörtökön pedig egy tea dance-en vettünk részt a Red Cow hotel-ben. Ezt a rendezvényt a hotel szervezte, ingyenes volt a résztvevőknek és kb. 200 idős volt ott különböző klubokból. Tőlünk kb. 20 idős vett részt a programon és Fiona, a két Elaine és én voltunk ott velük. A klub egyik tagja, Ellen vitt engem és még két másik idős tagot kocsival, ami eléggé megkönnyítette a dolgot, mert tömegközlekedéssel elég bonyolult lett volna megközelíteni a helyszínt. A program 3 órás volt, élő zene, szendvicsek, tea és scones volt a menü, valamint ingyenes tombola is szerepelt a műsorban. Nagy meglepetésemre az első szám amit kihúztak az enyém volt, hirtelen nem is figyeltem, mert épp egy szendviccsel voltam elfoglalva, de aztán a többiek mondták, hogy az én számomat hívták. Egy nagy doboz csokit nyertem.


Itt egy rövid videó a táncról és a helyszínről:


A munkán kívül is minden rendben van, az elmúlt hetekben több új ismerőssel is gazdagodtam, voltam étteremben, moziban, múzeumban és persze néhány pubban is. :) Az egyik önkéntestársammal, aki szintén Dublinban önkéntes már egy törzshelyünk is van, ahová minden héten beülünk egy pár órára. A lányok, gondolok itt Zheniára és Nadine-ra, is jól vannak, úgy látom, hogy már mindenkinek sikerült megtalálnia a helyét nagyjából. Szóval minden jól alakul. A kollégákkal is egyre jobb, közelibb a kapcsolat, legalábbis én így érzem. Én különösen jóban vagyok Fionával, Elaine B-vel és Lisával.


A következő hetekben sem fogunk egyébként unatkozni, 3 karácsonyi party lesz Decemberben, alkalmanként kb. 65-70 résztvevővel, ez az az időszak amikor érkeznek az adományok is, el kell készíteni az ajándékokat, a dekorációt, stb. Szóval van mit tenni. Plusz természetesen a szokásos feladatok is megvannak, a szerdai klub, Gitta és Michael, az üzlet, a különböző kreatív feladatok (pl. az elmúlt hetekben posztert kellett készítenem, az aktuális havi születésnapi kalendárt is én készítetem mostanában, valamint pl. egy adventi naptáron is dolgozom jelenleg) és ha minden jól megy egy 3. időst is kapni fogok, akit majd látogathatok az új évben.



Recent Posts
bottom of page